Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła o 5,8% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) w 2019 r., zaś sprzedaż ogółem (w złotych) zwiększyła się o 8,8% r/r, podał właściciel sieci Jeronimo Martins. Sprzedaż liczona w euro zwiększyła się o 7,9% r/r do 12,6 mld euro.
Według szacunków firmy, wzrost cen żywności w 2019 r. była wyższa niż oczekiwano i wyniosła ok. 4,9%.
"Wzrost LFL wyniósł 5,8% (+7,7% w IV kw.), odzwierciedlając stałą poprawę oferty oraz doświadczenia zakupowego" - czytamy w komunikacie.
Na koniec 2019 r. sieć Biedronka liczyła 3 002 sklepy. W całym ub.r. otworzyła 33 sklepy w mniejszym formacie i 95 sklepy standardowe (łącznie liczba sklepów wzrosła netto o 102 - zamknięto 26 sklepów), podano również.
Sprzedaż całej Grupy Jeronimo Martins wzrosła w 2019 r. o 7,5% r/r i wyniosła 18,6 mld euro.
(ISBnews)