Twitter Inc., platforma mikroblogowa, miał w II kwartale 2014 stratę netto w wysokości 144,6 mln USD lub 24 centy straty na jedną akcję wobec 42,2 mln USD straty netto (32 centy na akcję) przed rokiem, poinformowała spółka we wtorek 29 lipca publikując najnowszy raport finansowy.
Po wyłączeniu czynników jednorazowych Twitter wypracował jednak w II kwartale 2 centy zysku na jedną akcję (EPS), podczas gdy oczekiwano straty w wysokości jednego centa na akcję. Dla porównania w pierwszych trzech miesiącach roku spółka wykazała zerowy zysk na akcję, a w ostatnim kwartale 2013 roku pochwaliła się zyskiem na akcję w wysokości 2 centów.
Przychody Twittera wzrosły w okresie kwiecień-czerwiec br. o 124% w skali roku do 312 mln USD. Rynek oczekiwał odczytu na poziomie 283 mln USD wobec 250,5 mln USD w I kwartale i wobec 240 mln USD w IV kwartale 2013 roku.
Spółka prognozuje, że w III kwartale przychody sięgną 330-340 mln USD. Byłyby więc one wyższe od rynkowego konsensusu, który kształtuje się na poziomie 323,7 mln USD.
Liczba aktywnych użytkowników ukształtowała się w II kwartale na poziomie 271 mln miesięcznie, co oznacza wzrost aż o 24% R/R. Rynek oczekiwał, że będzie to 267 mln użytkowników. Kwartał wcześniej było to 255 mln. Dla porównania Facebook miał w II kwartale aż 1,3 mld użytkowników.
Miesięczna liczba aktywnych użytkowników korzystająca z urządzeń mobilnych wzrosła w II kwartale o 29% do 211 mln.
Wyniki finansowe i przedstawione prognozy pozytywnie zaskoczyły. W reakcji na nie akcje Twittera drożały w handlu posesyjnym w USA aż o 30,4% do 50,31 USD (godz. 22:31).
Czytaj także: Twitter Inc. - wyniki za II kwartał 2014 roku