W środę po zamknięciu sesji na Wall Street, raporty kwartalne opublikują dwie bardzo znane na świecie, a przez to mające duży wpływ na nastroje na giełdach spółki. Mianowicie Apple i Facebook. Inwestorzy będą wczytywać się nie tylko w główne figury, czyli zyski i przychody, ale również w szczegóły obu raportów kwartalnych.
Wyniki sprzedaży, marże i prognozy kluczowe dla Apple
Oczekuje się, że w II kwartale roku obrotowego 2013/2014 (zakończonym w marcu) Apple wypracowało 10,19 USD zysku na jedną akcję, przy przychodach na poziomie 43,53 mld USD. Rok wcześniej było to odpowiednio 10,09 USD i 43,60 mld USD. Ważne będą nie tylko same wyniki na poziomie zysku i przychodów, ale też poziom marży, wyniki sprzedaży poszczególnych produktów Apple oraz prognozy na kolejny kwartał.
Rynek szacuje, że w II kwartale Apple sprzedało 38,3 mln iPhone'ów (rok wcześniej: 37,4 mln), 19,4 mln iPadów (19,5 mln), 4,1 mln Maców (3,95 mln) i 3,05 mln iPodów (5,6 mln). Miało marżę na poziomie 37,7% (rok wcześniej 37,5%), wobec 37-38% prognozowanych przez samą spółkę. Oczekuje się ponadto, że w III kwartale koncern wypracuje zysk na jedną akcję na poziomie 8,46 USD, przy przychodach na poziomie 38 mld USD.
Dochody z mobilnej reklamy ważne dla Facebooka
Zyski Facebooka, największego na świecie serwisu społecznościowego, miały wg rynkowych prognoz wzrosnąć w I kwartale 2014 roku dwukrotnie. Rynek oczekuje, że zysk na jedną akcję wzrośnie do 24 centów z 12 centów przed rokiem. Przychody mają zaś wzrosnąć o 62% do 2,36 mld USD.
W przypadku Facebooka istotne będzie to jak w okresie pierwszych trzech miesięcy 2014 roku kształtowały się przychody z reklamy mobilnej oraz ilu użytkowników miał serwis.
We wtorek akcje Apple podrożały o 0,1% do 531,70 USD, natomiast kurs akcji Facebooka podskoczył o 2,9% do 63,03 USD.
Czytaj także: